torsdag 23 juni 2011

Dan före Midsommarafton....

Godmorgon kära vänner....
tackar och bugar för alla söta kommentarer ni
lämnar härinne hos mej...
hjärtat svämar över av glädje och tacksamhet
att det finns så mycket goa vänner...
Lite rosor från my garden,, doftar ljuvligt
får ni av mej för ni är så söta...
.
.En dag till,, sedan är det midsommar..
och jag fixar och donar lite här..
har ni sett vilken söt gammal klänning jag kommit
över,,, så skir underdel med flera lager,
i tunnaste tyg,, och tänk er denna på
en söt liten tös med blommor i håret..
.
.
Igår plockade jag nästan 7 sorters blommor,
det fattas en sort ler!!, dessa buketter har jag fixat
ihop till min mammas och min mormors
gravplatser, så det blir en sväng dit idag.
.
.
Ljuvliga skapelser, pioner, kirskål, klematis, prästkrage,
blåklocka en förädlad sort som växer här hos oss,
och så en till som jag inte vet namnet på..
och vips så blev det en midsommarbukett.
Jag älskar att arrangera buketter och sätta ihop färger..
.
.
Kolla här en korg full med gobitar...
som jag hittade förra helgen jag och min man var Nere
i Vadstena..
dessa saker kommer att läggas ut på blogisbutiken
när jag får tid..
om ni ser nåt går det bra att maila mej på
Korgen är så charmig med svart text på
Margarin tror jag bestämt att det står,
klicka upp bilder så kan ni se lite närmre
Klicka gärna 2 gånger så ser ni mycket bätttre!
.
.
Ja det var väl alles från mej idag,,,
Önskar er alla en underbart
Fin Midsommarhelg
Kramar Kathrine...

21 kommentarer :

Prinsesse Elin sa...

Jeg er innom for å ønske deg en fin fin midtsommer :)

Klem:)

STENLYCKA sa...

Varma Kramar till dig och jag önskar också dig en underbar midsommar.
Vilken vacker bukett du har skapat, jag skall också plocka en bukett och sätta på mina föräldrars grav idag.
Ser att det var många vackra saker du hittade i Vadstena.
Önskar dig allt gott!
Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken jättesöt klänning, tänk om man hade kvar någon sen man var liten. Det är så jättefint och ha hängande framme. Midsommar är en bra helg, god mat och lite festligheter. Sen är det vädret, ser inte så lovande ut, men det blir och ta med en tjock jacka. Önskar dig en glad midsommar.
Kramar
AnnaMaria

Bonjade sa...

So beautiful these pictures....so romantic.
Love that pink roses, my favorite flower.
Fine day

Ida sa...

Vilka skatter=)

Önskar dig en mysig midsommar.
Kram Ida

HÖNSHUSET sa...

Hejsan!!

Härliga blommor!! O vilken gullig liten klänning :o)

Jag har mailat till dig!!

Ha en underbar dag och en trevlig midsommar!

Kramar gunilla

Vintage sa...

Underbara bilder! önskar en fin midsommar Kram susanne

theromanticrose sa...

Le tue immagini sono molto romantiche e dolci!Rosetta

emilias gömmor... sa...

Detsamma till dig!!!

Kram Mimmi

Vita små hjärtan sa...

Önskar dig en fin Midsommar!
Kram Agnetha

It's me sa...

So beautiful....have a nice day.....love Ria....xxx..

Anneli sa...

Hejsan.

Så du har plockat blommor......som läggs under kudden?
Hi...hi.....

Klänningen var ju för söt, önskar att min dotter var liten igen.....

En riktigt skön midsommar till DIG, min vän,
Kram Anneli.

Johanna Stålros sa...

Helt rätt att plocka sju sorter....undrar nu vem du ska drömma om;) hihi. jättefin klänning. Önskar dig en superfin midsommar/ kram Johanna

Madame Morell sa...

Ha en bra Midsommar! Söta du.
Kram Jessika

Roses & Angels sa...

Tack för den rara kommentaren vännen. Tack också för dom ljuvliga rosorna. Vilken underbar färg. Ha nu det riktigt gott under midsommar helgen. KRAM

Ewa`s Galleri sa...

Ha en riktigt skön midsommar

Sanna-Pauliina sa...

Ha en vackert midsommar! Så mysiga bilder med den riktiga sommar känsla. Och samma på finska Kaunista Juhannusta sinulle :)

Önskar

Sanna-Pauliina

Anne-Lie sa...

En underbar midsommar till dig min goa vän!!!!!
Tusen kramar från mig!!!!
Anne-Lie

Industri house sa...

Hej Kathrine! Så fina bilder du visar, och vilken fin blogg du har, hit kommer jag återkomma =) Ha nu en riktigt härlig midsommar, kram jessica.

hemtrevnad marie sa...

Hejsan vännen!!
hoppas du haft en fin midsommarafton!!
En likadan margarinkorg har jag just sålt:)
Idag har jag använt den fina schalen jag köpte av dig över en antik vit särk:)
kraam

Den Grønne Baljen sa...

Masse flotte skatter...


Ønsker deg en fin midtsommer =))

klemmer Kerstin