torsdag 23 augusti 2012

Det Vackra...

Godmorgon kära vänner,
Idag skall jag visa lite bilder på
den vackraste 
Rosen...
som jag har i min trädgård,

 Den är underbar,
har letat efter lappen där det står vad den 
heter,, som en tok,,
men kan inte hitta den,
Men fin är den i alla fall,

 Det räcker med en enda ros, 
för att förgylla min Dag,

 Den ger ifrån sej en svag doft,,
som sprider sej i dess närhet, varje gång man
går förbi.

 Ute faller regnet ner, 
och alla rosor blir vattenfyllda och ruttnar,
 då är det bättre att plocka av dom så får
jag glädje av dess skönhet.


Ja som sagt regnet öser ner konstant här,,
och det är svårt att fota,, dessa bilder tog jag nu
på morgonen,
fick tända upp alla lampor för att få till det!
*********
Hoppas ni får en fin Dag, och tack för alla söta
kommentarer ni lämnar här hos mej,
dom värmer mitt hjärta.

Kramar Kathrine...

17 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilka underbart vackra bilder.Vilken fin ros.Synd att regnet förstör dom bara!!!Önskar dej en fin torsdag.Kramar Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna rosor är jättefina. Vet att jag googlat rosnamn och sett liknande, lyckost som har en sån fin. Och det är så fint och ha en enda i vasen. Här har vi tilfälligt regnuppehåll, men prognosen framöver var lite dyster.
Ha en toppendag vännen
Kramar
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbar ros, så vacker färg och jag är övertygad om att den doftar underbart...Det blir tyvärr lite mörkt och trist med regntunga skyar...

Önskar dig en fin dag!
Kram,
Regina

Katta sa...

Jamen usch vad det regnar här har det fullkomligt öst ner sen i går eftermiddag. Underbar ros den är som vackrast som solitär. Ha en bra dag, kram Katta

Hulda sa...

Det var en fantastisk rose. Så godt den passer til madonnaen.

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig fina du !

Håller med dig att den ör enormt vacker ! Ser ut nöstan som en hjärta i sin form ! :)
Och känner doften ända hit ! ;)

Ha nu en fin dag !
Kram på dig

ps...jag går i väntans tider ;)
Nej då inte barn utan väntar på paketet ;)
Längtar ;)

myrica sa...

Ja det var en fin Ros, jag har Ros som har två färgad, jag gillar den, brukar ta in så som du säger inte alla går förlorade i detta regnande.
Ha det gott
kram

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
Idag vill jag njuta av något vackert och då tittar jag in på din ljuvliga blogg som aldrig gör mig besviken. Denna morgon är absolut inget undantag du är makalös duktig med att skapa det vackert där du går fram.
Du kan verkligen placerar saker,blommor ja, allt för att det skall göra sig.
Önskar dig en fin torsdag, tack för att mina ögon och öron fick njuta av något vackert en stund! Njuter också av att solen lyser från en klarblå himmel här idag, hoppas den göra så även hos dig!
Kram Raina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

En enda ros kan vara oerhört vackert! Och härligt när den doftar gott också.
Här lyser solen emellanåt, så det får man väl vara glad för. Vi hade regnet här igår...
Kram
Marie

Blommiga Rutan sa...

Vilken fantastiskt vacker ros!
Underbar, nästan så man känner doften!
Ja, håller med dig, en enda ros är så vackert och kan verkligen göra att man känner sig lycklig.

Kram Anncathrine

helle sa...

Roser er såååå smukke, specielt dem i rosa nuancer!

Kram Helle

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅÅÅ for noen vakre roser og så sart en fin farge :)
Ha en fin kveld :)
Klemmer til deg!

Sallys hus sa...

Hej hej!
Vilken underbar ros!
det ser ut som nån typ av Austinros...de brukar väl vara så där fyllda o bulliga.
Kika in till "Sabelhagens Olivlund"
Och klicka på kategorin rosor...hon har en halv miljard sorter. du kan också be henne titta på din så kanske hon kan hjälpa dig..;)
Kram Katarina

Hanna sa...

Jätte fin.
Ha en bra kväll!
Kram
Hanna

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fantastisk ros ,så tät och fin färg
Ha en skön fredag

Evashusotorp sa...

En sån' underbar ros , är nästan formad som ett hjärta.
Kram
EVA

Blan betong och gammeldags pioner sa...

å vilken underbar ros..kan riktigt känna doften! Va inne i din bloggbutik hrm vill ha allt! Ha en fin vecka kramen från Maja