måndag 13 augusti 2012

Doftpelargon...

Godmorgon...
Ny vecka att bita tag i.
Jag lovade att jag skulle visa pelargonen jag köpte
förra helgen på Niklasdammsträdgård,
Det blev en vacker doftpelargon,

 Den har växt flera centimeter sedan den kom hit,
och den sprider sin ljuvliga doft här i hallen,,
Underbart!

 den har svagt rosa blommor,
och som sagt den doftar himmelskt.

 På byrån i hallen har denna gamla 
Madonnabyst fått plats,
den har jag skickat efter från
Suedeco 
en fin nätbutik som säljer
gamla Franska saker,
klicka på länken för att komma dit,
http://suedeco.se

 Jag tycker den passar bra här,

När jag tittar på henne känner jag ett inre lugn,
Visst är hon vacker?


Hoppas att ni alla får en fin Ny vecka.
I morgon Tisdag kommer jag att lägga ut lite nya fynd på
bloggbutiken,
mycket av sånt som jag hittade på våran
Antique Road tripp nu i somras,
gamla saker från Danmark och Skåne.
Återkommer mer om detta i morgon.

Kramar Kathrine...

16 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Madonnan är jättevacker, och jag håller med, dom sprider lugn.
Din pelargon är både fin och med doft, en sån har jag aldrig haft.
Roligt när man hittar nya sorter.
Nu börjar jag sista semesterveckan, ska sätta broms på tiden.
Kramar
AnnaMaria

Anneli sa...

Åh, den blomman var fin!

Förstår att den doftar gott.
Finns den att köpa i en "vanlig" blomsterbutik tror du?

Var det inte där Ernst var och botaniserade?

Kram Anneli

Hanna sa...

fint.
Ha en fin vecka!
Kram
HAnna

helle sa...

Madonnaen ser så smuk ud, så fredfyldt og omsorgsfuld, forstår du er glad for både hende og din duftpelargonie Kathrine!

Kram Helle

Blommiga Rutan sa...

Älskar den pelargonen, doften är ljuvlig och den är såå tacksam, växer så det knakar och aldrig har den fått ohyra. Underbar!

Madonnan är fantastisk, ska genast kika in där!

Kram Anncathrine

myrica sa...

Doftpelargon har jag ett par stycken dom är ju så härliga och doftar så rent.
Det var en fin Madonna, ska kika in på länken.
Ha det gott
kram

G:a Affären sa...

Det var ett praktexemplar och blommorna är så söta i den färgen. Härligt när det doftar också!
Vilken fin gammal tallrikshylla du visade i förra inlägget och den lilla svarta tavlan! Ja du har verkligen mycket fint och jag skulle nog bara gå omkring och sukta om jag fick gå runt i ditt hem.

Brickan var inte billig, du vet när man gärna vill ha något och snabbt förtränger priset...

Önskar dig en fin start på veckan!
Cia

Anki sa...

Åh vilken fin, ja både madonnan och pellisen! Jag fick ju skott från doftpelargon av dig för ett par år sen, hmm ett minne blott nu då katterna knep den!
Hur gott kan det va??!

Ha en fin dag vännen!
KRAM!

Anki sa...

Jamen guud så gullig du är, det vill jag jättegärna! Mailar dig!

Kram igen!

Ewa`s Galleri sa...

Jättefin Madonna måste gå in och kolla deras sida
Men doftpelargonen var ju för söt, en sån har jag aldrig haft
Så skir och fin
Ha en skön måndag

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar pellis kanonfin.Ååå vad fin madonna ska gå in och kolla deras sida.Ha en go start på nya veckan och en fin måndag.Kramar Rita ♥

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaa, madonnan var verkligen fin! Och pelargonen var vacker, det är väldigt roligt med alla sorter som finns nu...
Kram
Marie

It's me sa...

Happy new week darling...it is hot in Holland waiting in the kitchen till dinner is ready...and than going outside and eat and drink cool wine on our terrace.....enjoy summer....love Ria...xxx....

Nyanser av vitt sa...

Jättefint tillsammans. Ha en fin kväll.
Kram Agneta

Viola sa...

Ljuvlig madonnabyst..den pellisen är så vacker men reagerar med astma på starka dofter så tyvärr...ha en fin vecka, kram

Unknown sa...

Så spröd och fin din doftpelargon är ~~~
Här hemma är de jag har, mer som stora buskage ;*)

Kramen från Eva