måndag 27 augusti 2012

Gamla Regissörsstolar...

Hallojsan alla söta...
Måndag morgon och lite seg känner jag mej,
 helgen gick för fort
alldeles för fort...

I helgen har jag 
roat mej med att klä om dessa gamla stolar,
har visat dom på bloggen förut men då hade dom ett 
annat tyg,,
nu har dom fått ett blommigt romantiskt tyg med 
rosor istället,,
Finns två än så länge av dessa,

 Jag blev ganska nöjd med resultatet,
Nåja...

 Just nu i min lilla hall,
en nyfyndad gammal stråhatt,

 Gästrummet som det ser ut just nu,,,
I fönstret står min gamla myrten,,
den har hängt med sedan jag hade min butik
Tant Blå Heminredning
Då hade jag den stod  i ett av skyltfönstren,,
men den har växt betydligt sedan dess,

 Jag har nyligen bytt kruka på den,,
fick tag i gamla lerkrukor som stått i ett
gammalt växthus, och som var så där
fina precis som jag vill ha,
Jag har nyss klippt den,, men den har redan
växt sej större, brukar klippa den rund,
så den ser ut som ett litet träd.
Måste nog göra det igen!
ler
I morgon kommer jag att lägga ut lite nytt i 
bloggbutiken igen,
Så Kika gärna in då!


Hoppas ni alla haft en fin helg!
Och så 
Önskar jag er alla en fin ny vecka!

Kramar Kathrine...

15 kommentarer :

Sallys hus sa...

Godmorgon!
Men å så fina stolarna blev! Va duktig du är.

Wooow säger jag...vilket fint träd. Jag klarar inte hålla dem vid liv mer än några veckor..:(
Glömmer alltid vattna till slut..

Kram Katarina

helle sa...

Elsker gamle myrter og gamle krukker, og stolene blev så fiiine!
kram Helle

Viola sa...

Jissis vilken myrten...hur ofta ger du den vatten...har en som hängt med ett år...men glömmer att vattna då och då :/ ha en fin vecka, kram

Margareta sa...

Så fina stolarna blev..synd att man inte har plats...
Mysigt i gästrumet.
Myrten är verkligen en trevlig växt.Vi har en i glasverandan nu.Jag har toppat den en gång.

Ha en fin dag!
Kram Margareta

Anneli sa...

Har sagt det förut..........älskar dina stolar.
Blev fina med det rosentyget.

Myrten har jag aldrig försökt med, kanske skulle investera i en sån.
Svårskött?

Kram Anneli

It's me sa...

Great chair !!.....lovely week darling....xxx...

hemma hos lilla mej sa...

Ååå bara så underbara stolar.Tyget blev ju bara så snyggt.Himla fin myrten.Ha en fin måndag.Kramar Rita ♥

myrica sa...

Så fina dina stolar blev, jätte fina.
HA nu en bra dag
kram

Anonym sa...

Wow sååå lekker stolen ble,kjempeflott hos deg søte du. :))
Klem Mette.

Vitspets sa...

Så fina dina stolar blev
Jättesöta
Kram Karina

Hanna sa...

verkligen fin stol.
Kram
Hanna

Blommiga Rutan sa...

Vilken fin myrten du har!
Har också en som jag planterat i en gammal lerkruka, men betydligt mindre än din, men dom är så fina.

Vilken läcker stol! Dom kommer du nog att sälja på stört!!!

Kram Anncathrine

Elsa och Helena sa...

Underbara stolar, så duktig och kreativ du är! KRAM KRAM Helena

Nyanser av vitt sa...

Så fin. Jag har några såna i boden på landet. De är i mörkt trä med ett tråkigt tyg. Man kanske inte ska slänga dem på tippen.....
Kram Agneta

Country Hill sa...

Stolarna är helt underbara så fint med det romantiska tyget. Du har verkligen ögon för att hitta fina saker.
Ha det gott!
Kram Lena