lördag 11 augusti 2012

Hemma hos mej...

Gomiddag alla söta som kikar in här...
idag har jag sprungit runt här och fotat,
känner att det var ett tag sedan jag visade några bilder 
inomhus...
Lite matsal,,
som det ser ut just nu!

På Månbordet i Matsalen
Den lilla svarta tavlan är ett av mina senaste fynd,

 Mera månbord,,
glaskupor älskar jag,,
vill ha flera,,

 Torkade pioner har jag massor av,,
snyggt och dekorativt att blanda in lite varstans.

 Är svag för madonnor,

 På köksbordet en bukett med hortensia och malva,
i ett nyfunnet gammalt krus,
köpt i Danmark,

Örngottet det vackra i hörnan,
också köpt i Danmark i somras,, finns inne
på bloggbutiken,

 Den gamla tallrikshyllan också en nyfunnen vän,,
åhh den gillar jag så mycket,,

Full med gammalt vitt porslin,
också fynd som jag hittat på mässor, loppisar,
mm,mm

 Och så avslutningsvis måste jag visa mina fina 
pelargoner,, dom bara växer och växer,,
blomlådan i trä har min Handyman gjort.


Ja det var väl allt för denna gången,,
hoppas ni alla får en fin helg och ta hand om
Varandra!

Kramar Kathrine...

16 kommentarer :

Nyanser av vitt sa...

Så fint du har det. Jättevackra saker
Kram Agneta

Johanna Stålros sa...

Jättefint!!! Jag är inte förvånad så duktig du är på att hitta fina fynd;) Kramar

Franske drømmer sa...

Vakkert! :-))
Så fint det er å tørke peoner- visste ikke det gikk engang, jeg;) nydelig blomsterkasse mannen din har laget også ;)

Ha en fin lørdag!
Klem

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig fina du !

Så Otroligt mycket fint du visar.
Så mycket fiint du har hittat på Lopiisar.
Så många fina fat.
Och tallrikshyllan. Du det var ju toppen :)

Ha det så fint

kram Sirpa

Tinas bo sa...

Du har det sååå fint!!
Såå mycket vackert... :))

ha en fin helg
Kram Tina

VACKRA hem och interiör sa...

Såå mycket fint!!! Ha en fin helg!
Kram
Pia

Elsa och Helena sa...

Njut av ditt vackra hem...allt är så fint. Trevlig lördagskväll...KRAM Helena

liven sa...

Nydelige bilder fra hjemmet ditt Kathrine!
Må innom å kikke i bloggb utikken....bare synd at det er så dyrt med porto fra Sverige til Norge...sukk...

It's me sa...

Happy weekend darling....love Ria...xxx...

Helena sa...

Du har det så mysigt!Ser så rofyllt ut på bilderna.
KRAM från mig!

Marit sa...

Du har det så fint og koselig!!:) Skjønner godt du er glad for den tallerkenhyllen, den er nydelig!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin tallrikshylla, såna stora är så fint. Sen har du en underbar samling vitt porslin där också. Och så fint du torkat pionerna, allt är så vackert.
Kramar
AnnaMaria

Hulda sa...

Mye fint hos deg. Flott med alle blomstene du har rundt omkring. Kassen med rosa pelargonier er nydelig.

Blommiga Rutan sa...

Vilken fin tallrikshylla! Din vita soppterrin är också sååå fin!
Ja, det är så fint, allt du visar!

Önskar dig en skön fortsättning på augusti

Kram Anncathrine

Solveig sa...

Så nydelig du har det i matsalen din, Kathrine! Du skaper en rolig og avslappende atmosfære med de avstemte fargene og de vakre gamle tingene. Her er det godt å være!
Ønsker deg en herlig uke, min venn.
Klem fra Solveig

Frida sa...

Åh så fint du har det och tallrikshyllan, underbar. Jag har också vitt porslin i min. Må så gott! Kram Frida