torsdag 30 augusti 2012

Hemmavid och Maileg...

Hallojsan alla söta...
En mörk och regnig dag,
Hösten är snart här,,

 Har fotat lite nu på morgonen,, lite kök och matsal,
från en och samma vinkel,
Mja det blev lite mörka bilder men dom
får duga...
Vet ni igår kom ett Paket i brevlådan från

 Och vad tror ni låg i? Jo en 
Maileg Brud,,
Äntligen har jag beställt en till mej själv,
Har länge gått och trånat efter en sådan,

 Och när vi besökte 
Formex Mässan för någon vecka sedan,
fanns Danska Mailges monter där,
och jag kunde gå runt och kika på dessa 
saker och se dom i dess rätta miljö,,
då bestämde jag mej att en sådan 
Brud skall jag ha!

 Hon har en ljuvlig Spetsklänning som är helt underbar
och en vacker slöja i tyll,
Ja den är så fin,,
Och vilken snabb leverans från 
Helt otroligt,
Kika gärna in där, klicka bara på
länken ovanför.

 Så nu sitter hon här, och jag har fotat henne lite
här på morgonen,,
Visst är hon fin?

 Vill slå ett slag för
MAILEGS
fina saker,
En Danskt Företag.

 Här sitter hon nu och vilar ut efter denna 
fotosession,
LER!!!!


Hoppas ni har överseende med att jag är så
Otroligt Barnslig!

Ha en  fin Dag!
Kramar Kathrine...

17 kommentarer :

Franske drømmer sa...

Åh, en sånn må jeg ha!
Jeg <3 maileg, og nå planlegger vi bryllup..
Må jo ha en mailegbrud da ;-)
Nydelige bilder du viser Idag, Kathrine!
Du har det så vakkert hjemme hos deg! :-))
Ha en fin dag!
Klem

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Hei søte :)
Så fint det i kjøkkenet og matsalen.. NYDELIG .. Og Maileggbruden var søt hun også.. man må være litt barnslig inni mellom syns no jeg ;)

KLEM til deg!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra, då är vi två barnsliga. Jag tror det är bra och vara lite så, det blir liksom roligare. Din brud är så vacker, vilken klänning! Och jag älskar din första bild, är det vitt och mörkrött blir jag lycklig.
Kramar
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Vad skönt då är vi tre!!!Haha.Skönt att ha ett väl bevarat barnasinne var!!!Så söt hon är din lilla brud i sin vackra klänning .Ja nu blev jag sugen på en liten söt brud.Tack för tipset och ha en fin torsdag.Kramar Rita ♥

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åh så härligt att du också är barnslig! Din brud är ju otroligt söt! Jag vill också haaa...
Kram
Marie

It's me sa...

O my...loooove that bride maileg !!...love from me....xxx...

Hanna sa...

fina bilder.
ha en fin kväll!
kram
Hanna

helle sa...

Hvor er den fin og kær, og den sidder så fint og venter på sin brudgom(??) på alle dine fine steder i huset!

Krammere fra Helle

skifferhuset sa...

En riktig häftig brud! Kram Iréne

Hulda sa...

Så fint hos deg. Herlig stue og møbler. Falt for den døra du har mellom stuene, og den skjønne benken. Nydelig tallerkenhylle. Herlige foto!

Blan betong och gammeldags pioner sa...

halloj! vilken söting....visst är det så härligt att få vara "barnslig" då har man barnasinnet kvar länge!! Underbart kök du ha! Ha en fin helg kramen från Maja

Nyanser av vitt sa...

Jag älskar Mailegs tomtar och grisar. har redan fyndat nya nissar till jul Någon kanin har jag inte men din brud är ju helt bedåarande.
Kram Agneta

Margareta sa...

hej!
Du har det så mysigt och trevligt överallt.
En brud i denna miljö är ju fantastiskt.En vacker dag kanske jag har en syster till henne...jag skulle iallafall vilja...

Ha en finfin fredag
kram Margareta

myrica sa...

Vilken söt kanin docka, ja man måste vara lite barnslig tycker jag, livet går lite lättare då.
Hoppas din helg blir trevlig
kram

Hajan sa...

jag tycker det är bra med barnsliga människor.Håller med om att livet är lite enklare då.
Så väldigt fint Du har där hemma,tallrikshyllan blev ju perfekt.
Den lilla bruden är underbar.








G:a Affären sa...

Härligt att du är barnslig, livet blir bra mycket enklare så!
Maileg bruden är så ljuvligt fin. När jag hade inredningsaffär för nästan 10 år sedan köpte vi in massor av Maileg tomtar. Första året tror jag inte vi sålde en enda, folk tyckte att tomtar skulle vara trinda och goa... Julen därpå när de blev allmänt populära gick de som smör i solsken.
Nu skymtar jag det fina bordet, så lyckliga bordsägare vi är! Dina bilder med lite kök och matsal visar verkligen hur fint du har det.
Trevlig helg!
Cia

Monika sa...

Åh! I´m in love! Så söt! Jag gillar också Maileg. Har flera tomtar. Längtar redan efter att plocka fram dem :o)

Inte ett dugg barnsligt! Vi har behållit vårt barnasinne helt enkelt :o)

Med barnasinnet i behåll så känns livet lätt att kul att leva.

VILKET vackert hem! Underbara bilder du visar.

Ha en fin och trevlig helg!
Kram
Monika