söndag 5 augusti 2012

Niklasdams Trädgård...

Godmorgon kära bloggvänner...
lite bilder från detta vackra ställe,
blev inspirerad av Ernst i Torsdags, där han
tipsade om detta ställe,
Niklasdams Trädgård.

 Här ser man bilder på växthuset där alla pelargonerna fanns,
detta ställe ligger precis utanför Kristinehamn.
Pelargonmuseet som det kallas, med 400 olika sorter av
dom ljuvligaste pelargoner man kan skåda.

Se så mycket fina...

Jag blev förälskad i dessa,

och en hel del andra,

Kika gärna in på deras hemsida.
http://www.niklasdam.se
Där ni kan läsa mera om öppettider odyl.


Denna pelargon föll jag extra mycket för
Roccoco heter den,
tyvärr var den slutsåld så jag fick ingen med mej hem

Ja det var en härlig dag, med mycket inspiration,
det blev även en del loppisar och annat kul.

 Utanför kan man se in på dom vackra pelargonerna,
Helt ett sevärt besök,
jag köpte med mej en pelargon hem, Bilder kommer.


Önskar er alla en fin dag

Kramar Kathrine...

12 kommentarer :

Nyanser av vitt sa...

Vilket trevligt ställevoch så många vackra pelargoner. Ha en mysig söndag.
Kram Agneta

Hulda sa...

et fantastisk sted! Vakre pelargonium på rad og rekke. Falt for det vakre veksthuset med innhold. Må ha vært en opplevelse å besøke.

Johanna Stålros sa...

Åhh dit skulle man ju vilja åka direkt...Önskar dig en skön söndag! Kram Johanna

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilket mysig ställe .Dit skulle jag vilja åka och titta på alla underbara pelargoner.Ha en skön söndag.Kramar Rita ♥

It's me sa...

That is nice !!...owww why do you live so far away ???..lovely day enjoy,...xxx...

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. sa...

ooohhhh always beautiful.!!;))))..♥

Lovely sunday Hugs Gaby...♥

Hanna sa...

så roligt och spännande att få åka dit.
kram
Hanna

Hajan sa...

det var roligt att få se det
Växthuset på nära håll.Mysigt
att se på men inget för mig
att åka så långt för inköp av träd.
Men tack för din fina blogg
kram

Lappeline ♥ sa...

Utrolig vakkert ......mye fint i flotte farger

Fin ukestart til deg

Klem

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Åhh... Så nydelig det var der... Love it.. Herlig3 bilder ;-) klem

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det var roligt att se inslaget från Niklasdam i Ernst program! I våras sökte jag efter en speciell sorts pelargon och fick träff på just denna trädgård. Efter ett mejl hade jag så småningom pelargonen hemma i fönstret. Så jag kan tillägga att de har jättebra service även genom internet.

Fina bilder du visar och de inbjuder ju till att göra en utflykt dit=)

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Birgitta sa...

Härligt med alla dessa pelargoner, mängden ger en fantastisk känsla, förstår att det är något man vill se.

Krama och ha en fin vecka. Birgitta