torsdag 16 augusti 2012

Ny Rabatt, hallonhäck...

Godmorgon alla som kikar in här hos mej ...
Idag visar jag lite bilder från våran trädgård,
bla den nya rabatten som nu är färdig..
Här brukar jag sitta och mysa...
under mitt gamla äppelträd.

 Måste bara visa min egenhändiga gjorda klätterställning
till krassen,
så enkel och billig att göra,,
några bambupinnar lite grön bindtråd
och så vips är den färdig,

 En annan sak också,, ler!!
Jag har blivit med Hallonhäck,, så härligt,,
Norska Jättar heter sorten och jag har haft den sorten
tidigare,,,i mitt liv, fast på en annan plats,
och i en annan trädgård.
Och när jag nu lyckades få tag i dem igen, så¨köpte jag lite 
plantor och så gjorde vi en hallonhäck, 

 Ja och så till den nya rabatten,,
den ser inte ut för så mycket än,, blommorna är nyplanterade så
det kommer att ta ett tag innan dom växt till sej och jag har fått
en gammeldags rabatt med fina gamla växter,
den lagda sten gången är nästan klar,,
den löper efter hela rabatten,,,

 Här mannen i arbete,,
Stengången kommer att gå ända ner till det gamla uthuset,,
Jisses det blir en lång gång,,

 Vi är nöjda med helheten,
Och det blir nog fint sedan när allt växt upp.

 Gräset på högra sidan om stengången är nysått,,

 Luktärter har jag sått i år och dom är på väg att slå ut snart
Då kan jag plocka små buketter och ta in,, 
I love that!!!
Ler!

 Här en del av trädgården som jag gillar mest,,
härlig combo av växter,,
hortensia, blåvinge,malva och rosor,
men just på denna bilden ser man inte rosorna
Åhh nu har jag fått skrivkramp,
pust,,
nu får det räcka för idag,


Önskar er alla en fin dag!
Snart är det Helg igen!
Så Sköööönt!

Kramar Kathrine...

12 kommentarer :

Frøken Anker sa...

Godmorgen Kathrine
Hvor er din have smuk. Og så flittige I er. Jeg glæder mig til, når jeg skal igang med min have. Så længe vi bygger, så er der ikke tid til haven.

Hav en dejlig dag
Birgitte

Hulda sa...

Det blir jo kjempefint! Flott hagesti. Likte så godt det første bildet med den hvite hagestolen.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag säger det igen, vilken härlig trädgård du har. Mycket äpplen blir det iår, ser att grenarna dignar. Och om något år har du hallon också. Och du har rätt, det är Ewa Fröling i videon.
Ha nu så roligt på mässan, spännande och se nyheterna.
Kramar
AnnaMaria

krisse sa...

Hej! Stengången är sååå fin!!!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon eller god natt snart för min del ! ;)

Så fint ! Jätte fint med ett sådant stengång.:)
Så mysigt sitt plats.

Så du visste inte det först ;)
Vem jag var. Ska bli så fint Jätte!

Ha en fin dag Kram.Sirpa

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla underbar trädgård har ni .Kanonfint med stengången.Ha nu det så bra du kan på mässan.Alltid skoj med nya saker och all inspiration man får.Ha en skön torsdag.Kramar Rita ♥

Pia sa...

Så flitiga ni är!!!! Hallonrabatter och stengångar...!!!
Sitt INTE under det där äppelträdet! Du får svåra bulor och horn i huvudet när de trillar ner! ;)
Kraamar och en mysig kommande helg!
-Pia-

Anki sa...

Denna dära, fniss...Jodå skottet kom i lådan idag, Tack så jättemycket söta du...jag ska vårda det ömt *ler*

Åh det kommer att bli så fint, å vad mysigt du har under äppelträdet!
Hallon är en favvo här hos mig, jag bor i hallonbuskarna halva dan känns det som, fniss...det finns massor så frysen fylls på nu oxå!

Ha det gott & Tack igen!
KRAAAAM!

Queen of Kammebornia sa...

Vilka härliga trädgårdsbilder!

skifferhuset sa...

Vilken härlig trädgård! Ska bli kul att följa den nya rabatten! Kram Iréne

Frida sa...

Vilken händig man du har! Gången ser ut att bli jättefin, ni har en mysig trädgård.
Kram Frida

G:a Affären sa...

Vilken trädgård du har och kommer att få, jag njuter också!
Kramar
Cia