tisdag 21 augusti 2012

Nya fynd...

Godmorgon alla söta som kikar in här hos mej...
Idag regnar det här hos mej,
och det är mörkt och blött.
lite ljus piggar upp,,

 En grupp med fattigmansljusstakar tycket jag är fint,
och effektfullt.

 Dessa är gamla,, nja inte lyktan...
dessa godingar springer jag på lite varstans när
jag är ute på mina rundor,,,

 Nåja idag kommer jag att lägga ut lite mera fynd på
bloggbutiken,, 
som denna gamla låda,, jag har målat om den i en ljusgrön färg,
som är trendig nu,

 Lite vitt porslin dessa hittade jag i Danmark i somras,
hittade ganska många men dom är sålda,
har bara dessa två kvar,

 Och dessa saker korgen med svart text
Margarin,
så läcker,

 Och den gröna lådan igen, man kan även ha blommor i den,
om man vill, fantasin sätter inga gränser
ler!

 Och den gamla pianopallen,,

 Och denna gamla spegel med slipat glas
som det är lite krackeleringar i,, ni vet så där
så man ser att det är gammalt,,
Ja och så lite till 
kika gärna in på bloggbutiken,
http://fagel-blabutik.blogspot.se
Sakerna läggs ut nu på förmiddagen, om ni ser nåt
innan går det bra att maila mej på


Ha det nu så gött!
Så ses vi och hörs, snart igen

Kramar Kathrine...

15 kommentarer :

liven sa...

Mange koselige saker...og grønnfargen er nydelig!

Ha en fin dag Kathrine

hagagården sa...

Underbart härliga fynd och hoppas du och din vackar dotter hade en kanon dag på formex,vi hade det super trevlig med en hel del inköp som gamla linne tyger mm.
Stor kram
Ninni

Viola sa...

Samma tråkväder här..är vattenhålet så nu får trädgårdsjobbet vänta..lika bra att åka hem och måla hyllor istället, kram och ha en fin dag

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har regnat här också, men nu börjar molnen försvinna. Härliga nyheter, korgen var superfin med texten på.
Ha en toppendag, snart kommer solen
Kramar
AnnaMaria

It's me sa...

Love that green wooden box !! seize the day...love Ria...xxx...

myrica sa...

Så mycket fint du måste ha i ditt hem, jag gillar gammalt, men ibland får man ta en titt, var ska man ställa det. För det är ju mening att det ska stå så man ser det.
Jag behöver ett större hus Ler.
Ha en bra dag
kram

OlgaQuilt sa...

Nice pictures.

Kisses from Barcelona (Spain).

Olga

Johanna Stålros sa...

Ja en hel samling med ljusstakar är så vackert...åhh vilken snygg pall....Kram Johanna

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint med massor av ljus .Bara så mycket fint du visar.Ha en skön tisdag.Kramar Rita ♥

bakom berget sa...

Lika fina fynd som alltid!
Ja, nu regnar det här oxå. Dagen startade så bra, men nu har himlens portar öppnat sig.
Ha det gott!

KRAM Åsa.

Bitte sa...

Vad mycket fint du har hittat igen! Porslinsburkarna var så vackra och även den gamla korgen med text på! Och... pianopallen förstås, jag är svag för pianopallar i den modellen :-).

Vad kul att se lite bilder från Formex, det blev inte att jag åkte ner någonting. Jag saknar lite den där inspirationen man får när man är där, men jag får satsa på mässan i januari i stället :-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

Unknown sa...

I love it all!!! Xxxxxxx

Nyanser av vitt sa...

Gillar lådan och dess färg väldigt mycket.
Kram Agneta

Vitspets sa...

Himla så mycket fint på din blogg jämt
Kram Karina

Margareta sa...

Dina ljusstakar är verkligen fina.Så snyggt i en grupp..olika,men ändå inte.Finfina saker till försäljning.
Så trevliga bilder från Formex.
Här har det varit en strålande sensommardag.
Imorgon börjar arbetet efter semestern....

Ha det bra!
Kram Margareta