torsdag 20 december 2012

Jul I mitt kök...

Godmorgon,
Idag visar jag lite bilder från mitt kök,
Julpyntat och klart,
En gammal bolsterkudde från Danmark,
Ett ekologiskt vitt fårskinn,

 Ja så mycket mer behövs inte för att skapa lite 
Julmys här hos oss,
Jag tycker oftast att det enkla är det vackra,

 Idag skall jag plantera vita hyacinter i en gammal
låg stor lerkruka,
dessa skall stå på köksbordet,
men det får ni se en annan dag,
fniss,,
Den gamla tallrikshyllan älskar jag, 
pyntad med en fin gammeldags strut från
Ninni,
Klicka på länken för att komma in till Goa Ninni,
http://hagagarden.blogspot.se

 Karamellrosa julstjärnor planterade i en bålskål,
Älskar denna färgen,

 Och mina vackra stjärnljusstakar,
Också en av mina favoriter,
Idag skall jag slå in Julklappar,
det är bland det bästa jag vet,
har tyckt det ända sedan jag var barn,


Önskar er alla en fin Dag,
och stressa inte så mycket, 

Kramar Kathrine...

29 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kudden och fårskinnet är jättefint på soffan, solklart bevis på att det enkla är det vackraste. Fint med rosa julstjärnor, nu snart ska jag plantera om mina.
Julkram
AnnaMaria

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅÅÅ så fint, Kathrine.. helt nydelig i kjøkkenet hos deg.. stjernelysestakene er så vakre.. er så glade i mine :)

OG duuuu..pakken kom i posten i går.. og bolsterputen var NYDELIG :) Elsker den :)
Og nissen og lakenet.. herlig :) TUSEN TAKK ;)

KLEM til deg :)

Ellinor sa...

Tack Gulliga du för alla fina kommentarer du ger mej.
Älskar din Mysiga Stil.
Soffan är Såå inbjudande att sitta på Lääänge.
Kramar /Ellinor

It's me sa...

Love from me.....xxx



……/\…………………*………*………*….*…….*…..
…../..\……./\………….*…………*…..*………*…….
…./….\…../..\……*………….*………*……..*…….*.
…/_…_\…/….\…….*….*………*……….*…….*….
…./…..\../_…_\…*…………..*………….*……*……
…/…….\./…….\….*…….*………*……..*.*…….*.
../_……_\………\ ……*…….*………*……..*…….*
…/……..\………_\…*………*…….*………*……..*.
../……….\………\………*…….*………*……..*…..
./…………\…….._\..*….*…__██__…..*……*…..
/________\………\…..*…….( • • )…..*…….*…..
……|…|_________\.*……..─(░•░)─….*…….*…
……|…|….|…|.*………..*…..(░ • ░)……**…….*
=================================

myrica sa...

Så fint du har det.
Jag vill önska dig en God JUL
kram

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mysigt har du vännen.Njut dagen .Kramar Rita ♥

Anonym sa...

Herlig julepyntet kjøkken.:)
Klem Mette.

Hulda sa...

Så koselig dette var. Nydelige møbler, og så stilig med den hvite pinnestolen ved sida av benken og den stripete puta. Så flott med rødt og hvitt.

Lycka är ~ Onnea on sa...

önskar dig en riktigt skön jul!
~M~

Nellie sa...

Härlig julstämning i dina fina bilder! Tack för besöket och hälsningen hos mig!

VACKRA hem och interiör sa...

Så julfint du gjort det i ditt hem!! Hoppas du får en fin jul!! Här är det full rulle nu, men ikväll har jag i alla fall lyckats klämma ner lite vita hyacinter i några urnor, det gjorde mig glad.
Kram
Pia

Frida sa...

Så fint du har det i köket, din tallrikshylla är så fin. Håller med om att det enkla ofta är det vackraste.
Må så gott och en god jul önskar jag dig!
Kram Frida

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Hey there....Merry Christmas to you my lovely far away friend....xoxo

Hajan sa...

Jag hoppas Du får den Julen Du önskar.
jag är klar med mina klappar nu.
I morgon är det boupptäckning,
Det måste ju vara i allafall.
Nästa gång önskar jag dig en bra jul
med de dina och kära-
kram/hajan

Tidevarf sa...

Hej där,
Ja de bolster kuddarna som du har är jättefina och sött med rosa julstjärna. När det är jul är blommor ett måste tycker jag.

Ha en härlig fredag Kathrine.
Kram
Anneli

Tinas bo sa...

Underbart vackert!!!
Och sååå mysigt... :)

Ha en fin helg
Kram Tina

Magia da Inês sa...

✿¸.•♪
Linda decoração.

º° ✿✿¸.•♪
"O segredo do Natal está dentro da gente, reflita e viva-o intensamente."

(⁀‵⁀,) ✫✫✫
.`⋎´✫✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫✫
.•°*”˜˜”*°•.✫✫✫ MERRY CHRISTMAS!

Boa sexta-feira!
Bom fim de semana!
Beijinhos do Brasil.
¸.•°♡⊱╮╮

camilla sa...

Åh...så nydelig!!!
Her kunne jeg godt ha feiret jul!!:):)
Ønsker deg og dine en riktig god jul!:)
Gleder meg til å kikke innom deg igjen:)God klem fra Camilla:)

Elsa och Helena sa...

Önskar dig en riktigt God Jul! Tack för ett fint bloggår!

KRAM Helena

Anonym sa...

Now let look at some close-up details. To create the birds, I used the Memory Box Madeleine Bird die 98424 and cut two birds out of thin chipboard. I turned one over to have them facing opposite directions.
[url=http://www.celinebagsoutleton.com/]Celine Sale[/url]
Pineapple-The compound Bromelin, found in pineapple is believed by many to increase the chances of success. Bromelin can dissolve the proteins which may inhibit implantation and many women have attributed their success, at least in part, to eating pineapple. Take an average sized pineapple and divide it into 5 portions.
[url=http://www.celinebagsoutleton.com/celine-luggage-c-6.html]Celine Luggage Bags[/url]
As soon as arc stops, Auto Darkening Welding Filter automatically switched to normal position which allows welder to see welding spot clearly and make it easy for him to make a next weld from same spot. in workshops etc. in fields etc where you have an exposure to sunlight..
[url=http://www.celinebagsoutleton.com/celine-boston-bag-c-3.html]Celine Boston Bag[/url]
Back to the Virginia-Florida example. If you received a speeding ticket while on vacation in Florida, Virginia will actually be able to assess points to your Virginia license. If your Florida violation was enough to suspend your license there, Virginia would suspend your license (provided the offense would be worthy of suspension if committed in Virginia)..

himlaverket sa...

Kikar bara in för att önska en god jul och ett gott nytt år.
Kramar Ulla

Hanna sa...

så julfint.
Tittar in för att önska dig en riktigt GOD JUL.
Kram
Hanna

Solveig sa...

Kjære Kathrine! Nå måtte jeg bare ta en liten runtur i bloggen din og oppdatere meg litt! Synes bloggen din oser av kos og herlig stemning! Det finnes alltid så mange vakre ting å se på her hos deg;o))Har bare fått altfor liten tid til blogging i det siste. Håper å komme sterkere tilbake etter nyttår!

Stikker innom for å ønske deg og dine en nydelig jul og takke for all inspirasjon du sprer!
Juleklem fra Solveig

G:a Affären sa...

Tack för dina kommentarer goaste Kathrine!

Ditt kök ser ut sådär som man vill ha till jul och vilket fint platsbyggt skåp där vid spisen!
Sen älskar jag känslan att få kika in genom pardörrarna, så fint du har!

Nu vill jag dig en God Jul!

Julkramar
Cia

Tinas bo sa...

Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!

Varma kramar
Tina

Tidevarf sa...

Hej Kathrine,
Vill önska dig en underbar jul.

Kramar
Anneli

vita drömmar och svarta tassar sa...

Så fina bilder!

önskar dig en underbart fin Jul♥

♥kram wivi♥

Vitt hus med svarta knutar sa...

En riktigt GOD JUL önskar jag dig!
Kram,
Regina

helle sa...

God jul Kathrine, både til dig og din familie!

Så hygeligt du har det i køkkenet!

Kram Helle