tisdag 19 mars 2013

Nya Fynd...

Godmorgon kära Lasare...
Ja jag vet att jag är tjatig, 
men man behöver inte läsa om man inte vill!
men nu har jag lagt in
lite mera Fynd på Bloggbutiken,

 Som dessa otroligt vackra gamla Flora bilder,
gjorda på hårt papp, och sedan har man omsorgsfullt
klistrat fast olika växtdeklar,
så fint!

 Varje bild har växtdelar från olika delar av 
Europa,

 Det står sedan text om varifrån dom kommer,
Dessa hittade jag i Danmark,
och jag föll givetvis för dom,

 Men som sagt nu ligger dom ute på
Bloggbutiken
Och varje bild är unik,


Sedan så har jag givetvis lagt ut lite mera 
fina gamla saker,
Fniss!
Hoppas ni alla får en fin dag!

Kramar Kathrine

12 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina saker Kathrine. Just nu har jag dock span på något som du har lååångt bak i din butik, som vanligt håller jag på och mäter....fniss
Kramar
AnnaMaria

Elsa och Helena sa...

Ljuvliga flora kort! Så milda och vackra i färgen.

Önskar dig en fin dag...KRAM Helena

Frida sa...

Vilka fina flora bilder har aldrig sett sådana tidigare så de måste vara riktigt gamla. Kram Frida

hemma hos lilla mej sa...

Underbara flora kort.Ha en skön tisdag fina du .Kram Rita ♥

All Seasons sa...

Have a lovely day, Kathrine

Hugs,
Patricia



Sabelhagens Olivlund sa...

Wow, vilka fantastiska Florablad!! Helt i min smak:)).
Kram Maria

Sirpa sa...

Hej Kathrine! Du är inte alls tjatig!
Det är bara roligt att läsa och titta vad du visar!
Min pappa gillade torka växter när jag var liten och han fixade små tavlor. Jag har ingen aning om de finns kvar!
Önskat dig en fin kväll!
Kram Sirpa♥

Anne-Lie sa...

Hallo vännen!!!!
Ljuvliga bilder!!!!Har en annan fråga till dig:på en bild för ett tag sedan hade du en bild på en rund gustaviansk pall...är den till salu???Om vill jag köpa den,om inte...tänk på mig om du ångrar dig!!!
Jag har varit på jakt efter en sån länge....
Vårkramar i vintervädret!!!
Anne-Lie

Anno 1924 sa...

Så mange herlige kort i vakre duse toner!!
Ha en fortsatt god dag:)) Klem

Hajan sa...

Det var fina bilder ,finns det ju alltid plats för.

Jag följer vad Du har, men oj,oj
jag har fortfarande flera kartonger
som ej är uppackade ännu,efter flytten hit.Som mna barn säger kan
väl inte vara så viktiga,när Du inget saknar. De har så rätt,de får stå där tills allt är slut.Så är livet
stor kram från Hajan

Sallys hus sa...

Hej hej!
men åå så fina!
Sånna har jag aldrig sett förut!
ha en fin kväll!
Kram Katarina

Hagbacken sa...

Jag såg dem i din butik, och de var/är verkligen vackra! Blev lite sugen..men insåg att jag inte har plats för dem ngnstans :(

Kram på dig//Linda