onsdag 8 maj 2013

Nu börjar det grönska...

Gomiddag alla fina läsare...
lite tvätt på tork i solen,
finns det nåt underbarare, åhh så gott det 
luktar när man tar in den!

 Nu grönskar det i dalens famn, 
vilken ljuvlig tid, stanna upp, lyssna,
se så vackert det är runt omkring,
gräsmattan börjar bli ljusgrön,

 Vet ni jag tycker denna tid är vackrast,
före Pingst, den nya skira grönskan,
Trädgårdsmöblerna har fått flytta ut,

 Jag har små grupper lite varstans i trädgården,
här på våran bakgård,
är det skönt att sitta,

 Lite Peenser
 har planterats ut i bunkar och kärl,

 Scilla så blå på gräsmattan, 
bildar små öar,
lite varstans i trärdgården, här ser man att gräset fortfarande
inte kommit igång,
men vad gör det när man kan kika 
på dessa blåa.
och inspireras åter igen av vår vackra Natur,
och alla dessa under,


Hoppas ni alla få ren fin Långhelg!

Kramar Kathrine...

16 kommentarer :

Anneli sa...

Ser så mysigt ut i din trädgård.
Åh, tvätt på tork...........

Här nere på västkusten har regnet kommit in nu..........gillar vi inte alls!

Kram Anneli

Blommiga Rutan sa...

Åhhh, så fint! Så vackert1
Nu är det en underbar tid, håller med dig, det är somm allra,allra bäst den här tiden före pingst.

Önskar dig en härlig långhelg!

Kramar Anncathrine

Sabelhagens Olivlund sa...

Så ljuvliga bilder!! Mysigt med flera sittplatser.
Kram Maria

Meta sa...

Jag önskar dig en härlig helg. så fint det ser ut att vara hos dig i din trädgård där hoppas jag att du kan njuta i helgen
Kram Meta

Puumuli sa...

Visst är det fint med grön gräsmatta och snart är det löv i träden! Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Sirpa sa...

Hej! Kathrine! Vackra bilder! Ja, den här tiden är så härligt! Värme, mjuka vindar som blåser in från öppen balkongdörr, sitta där o njuta eller ta härliga promenader och njuta av allt son händer i naturen!
Önskar dig en skön kväll!
Kram Sirpa♥

hagagården sa...

Ser underbart ut !!!!!!!!!!
Ses i morgon.
Ninni

Frida sa...

Vad härligt att kunna hänga ut tvätten på tork, hade jag med gjort om jag hade haft en trädgård. Ser så mysigt ut på er ute plats, den blå Scillan är så fin den blommar för fullt här med. Visst är det härligt den här tiden, här har det också börjat grönska.
Ha en skön långhelg du med!
Kram Frida

Hajan sa...

Tyvärr blev jag utslängd, Blogger ber om ursäkt

men nu hinner jag inte mer.
ha det bra lilla vän
kram Hajan

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Ser bare så hyggelig ut..Flotte bilder..Nyt helgen og den vakre maistemningen..
Klem fra Bente:)

G:a Affären sa...

Här trivs jag i din trädgård med tvätt på tork, vedstapel och trädgårdsgrupper att slå sig ner i. Jag tycker också det är som finast nu innan gräsmattorna blir klippta.

Kul att du tänkte på mig, ja jag tror du känner dina kunder och våra behov!

Önskar dig också en fin helg!

Kramar
Cia

Bitte sa...

Jag håller med, det är en underbar tid nu när allt börjar grönska :-). Man vill vara ute hela tiden!

Vad härligt det ser ut med tvätt på tork utomhus, det är vår och sommar för mig :-).

Ha en riktigt fin långhelg!

Många kramar
Bitte

Nyanser av vitt sa...

Vilka härliga bilder. Ha en fin helg.
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mysigt och fint med flera sittplatser ute, den vita gruppen mot den röda väggen är jättefint. Och jag tror det blev grönt över en natt, det har regnat här. Såg i tidigare inlägg det lilla gråa huset jag är tokkär i, gissar att du är det också.
Må gott och stor kram
AnnaMaria

Frøken Anker sa...

Din have ser rigtig hyggelig ud. Du er god til at sætte de rigtige ting sammen.

Hav end ejlig maj-dag

Villa Björkenäs Backen sa...

Så fint ! Och så grönt det har blivit åå ett par dagar :)
Härligt är det...
Så fina bilder ! Önskar dig också en fi Långhelg ¡

Kram från Mig