lördag 6 juli 2013

En liten kik...

Godmorgon alla fina som kikar in här,
idag visar jag lite bilder på den lilla 
industrilokalen jag fått äran att förvalta,
Som jag nämde i veckan så skall jag ha ett litet
Showroom där,

 Vi har nu städat ur lokalen och fixat lite, tanken är att 
inte renovera så mycket,
utan att låta det få vara lite som det är,
vi har dock lagat det gamla tegelgolvet,
och sedan har jag målat en dörr som finns
i lokalen,
och målat om en gammal spiskåpa som var i 
dåligt skick svart,
och lite annat småpyssel,
igår bar vi in ett stort antikt Skåp, som jag skall förvara
en massa saker i,
men det får ni se en annan dag,
lite blomster på den gamla fönsterbrädan har jag förstås 
fått in!
Ler!

Lokalen är från 1907 ca, och har två vackra fönster på
vardera sidan,
här kan ni se ett av dom,

 Och här ser ni väggen på den sidan,
det är högt i Tak hela 3 meter,

 Här är fönstren på den andra sidan,
ett tag fundera vi på att putsa om alla väggarna,
och Taket,
men det få vänta än så länge,

 Här ser man den gamla spiskåpan,
som vi målade svart på utsidan,
och sedan målade vi murstocken vit, men
behöll orginal på insidan

 Handslaget tegel på Golvet,
Dörren till höger har jag målat med en vacker pärlgrå nyans,

 Det finns ingen el i lokalen,
 men vi bor bara 3 meter ifrån så
 Mannen har dragit kablar från oss,
fiffigt va!
Och jag har köpt en industrilampa på Ikea,
som jag satt upp i taket,
tyckte det passade bra i denna lokalen,

 Ja nu vet ni vad vi har haft för oss i denna veckan,
men nu är det bara att ställa in mer saker och fixa,
Tanken är att jag skall ha ett litet
Showroom här, där jag kan visa mina saker,
som jag har på bloggbutiken
Fågel Blå,
och en möjlighet för dom som vill att komma hit och 
besöka och känna och titta på sakerna,
jag kommer bara att ha öppet 2 dagar i månaden,
än så länge, och om man vill komma någon annan 
Dag går det bra att maila mej,
Jag återkommer om det längre fram.


Idag skall jag fortsätta ställa in lite saker,
men det är lite fix kvar som att sätta upp en stor tallrikshylla
på ena kortväggen,
den skall min man tillverka,
men det hinns nog inte med denna veckan,
för vi åker på Semester till Danmark på Måndag
och jag hoppas jag kommer att hitta
mycket fint!
Min Dotter Anna bor här och passar vårt Hus medans vi 
är borta!
Uj uj det blev ett långt inlägg,
Hoppas ni får en fin Dag!

Hälsningar Kathrine...

12 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är rena drömmen!! Det är så vackert så jag blir helt hänförd. Bra jobbat att du gick och frågade och bra jobbat med tegelgolvet. När det blir klart står det överst på min lista: ställen jag vill besöka.
Ha en dejlig tur till DK
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Jag säger bara ÅH!! Må så gott.

Med vänlig hälsning
Pernilla Thörnros

Hajan sa...

det är ju spännende och nytt, Ni är
ju så unga, så det skall nog klaffa
för er med.
Fönstren är verkligen vackra,
väldigt gammaldags stil.

Det kommer att bli så fint, Lycka till och kram från mig.

G:a Affären sa...

Det är så vackert med detaljerna också som golvet, murningen ovanför fönstren, spiskåpan och, ja allt! Och så lilla pionbuketten i fönstret!
Men, vad har det varit för slags verkstad med en sådan fin byggnad?
Önskar dig en fin helg och en givande vistelse i Danmark!

Kramar
Cia

Sabelhagens Olivlund sa...

Wow så vackert! Underbar miljö att vistas i. Så roligt med ett eget showrom. Lycka till och ha en trevig vistelse i Danmark.
Kram Maria

Tinis vita hem sa...

Vilket härligt ställe för showroom :) Det skall bli roligt att se när sakerna är på plats.
Ha en god fortsättning på helgen!
kram Tini

Margareta sa...

Det är ju helt underbart!!!!!!

Kram Margareta

Hanna sa...

jag säger bara, vilken lokal och vilka fönster, fantastiskt.
Kram
Hanna

Min KuriÅsa Värld sa...

Det var en lokal som heter duga det! Herregud så fint...och med alla fina saker sen... WOW;)
/Åsa

Jennys Vita Villervalla sa...

Vilken underbar lokal!
Nästan lite "sommar med Ernst känsla"
Lycka till med detta projekt!
Njut din sommar!
Kram
Jenny

Vitspets sa...

Åhh vilken underbar lokal
Kram Karina
Ps hälsa till mitt hemland Danmark

Anne på landet sa...

Ojojojoj.... Med disse utrolig spesielle og vakre lokaler og dine kreative evner må jo dette bare bli fantastisk!
Gleder meg veldig til p se fortsettelsen.

Lykke til videre!
Klem fra meg.